Örömteli készülődés? Gondtalan ünneplés? Ebben segítenek az esküvői szolgáltatók!

Az esküvőszervezés időszaka olyan, mint egy izgalmas kaland. Ezen kaland során kedveseddel együtt szervezitek meg közös életetek egyik meghatározó eseményét, az esküvőtöket. Azért, hogy ez a tervezéssel teli időszak örömmel teljen és végül a lagzi is olyan tökéletes legyen, ahogy Ti megálmodtátok, szükségetek lesz az esküvői szolgáltatók segítségére.

Az esküvőtök emléke sokáig él majd bennetek, ezért biztosan mind a ketten olyan lagzit szeretnétek megszervezni és átélni, melyet a gyerekeknek is, unokáknak is büszkén mesélhettek majd.

Esküvői szolgáltatók ajánlatainak kezelése

Hogyan kezdjünk neki az esküvőszervezésnek?

Ahhoz, hogy a lagzin minden a helyén legyen és Nektek csak élveznetek kelljen a Nagy Napot, sok odafigyelésre, nagy pontosságra és összeszedettségre lesz szükségetek.

Mivel a teendők igen szerte ágazóak, sok felé kell figyelnetek és (hacsak nem vagytok esküvő-, vagy rendezvényszervezők) olyan terepen kell mozognotok, amiben nem vagytok rutinosak, szükségetek lesz némi segítségre.

Vegyünk át pár hasznos tanácsot, melyek segítségetekre lesznek a teendők áttekintésében, kezelésében, a szolgáltatói ajánlatok vezetésében, és általánosságban, az esküvőszervezés folyamán.

Esküvőszervező napló, a könnyebb átláthatósághoz

Vezessétek a teendőket, ajánlatokat, határidőket. Ehhez vásárolhattok készen kapható esküvőszervező noteszt, vagy akár egy sima kockás füzetet is kinevezhettek erre a célra, de remek választás az Excel táblázat is. A lényeg, hogy egy helyen tudjátok vezetni a költségvetéstől elkezdve, a meghívottak listáját, az elintézendő feladatokat, mindent, az utolsó tennivalóval bezárólag.

Ezt az “okos” kis eszközt nem csak, mint határidőnaplót tudjátok használni, de hasznos, ha találkozókra, megbeszélésekre is magatokkal viszitek és vezetitek. Fel tudjátok jegyezni a kérdéseiteket, elképzeléseiteket. Így felkészültek tudtok lenni, lépésről-lépésre át tudjátok tekinteni a fennmaradó tennivalókat.

Mikor kezdjük el szervezni az esküvőt?

Esküvői szolgáltatókTapasztalatom szerint érdemes egy évet, de inkább másfelet a tervezés/szervezésre fordítanotok. Ez elegendő, hogy az esküvőszervezéssel töltött időszak nyugodt és kiegyensúlyozott legyen.

Ellenben arra is figyeljetek, hogy túl korán sem érdemes belekezdeni a szervezésbe, mert az esküvői szolgáltatók zöme 2-3 évre előre nem tud pontos árajánlatot adni. Ettől függetlenül, ha akár évekkel korábban szeretnétek felmérni az árakat, kérhettek ajánlatot a szolgáltatóktól, de azt vegyétek figyelembe, hogy ez nem minősül majd hivatalosan árajánlatnak, így a szolgáltató nem fogja tudni garantálni, hogy akár 2 vagy 3 év múlva is azonos árakon fog dolgozni.

A legjobb, ha egy, másfél évvel korábban kezditek el a szervezést. Ez elegendő idő arra is, hogy mindent kényelmesen megtervezzetek, és a szolgáltatók is fognak tudni részletes ajánlatot adni. A szervezés pontos ütemezésében nagy segítség, ha tájékozódtok az esküvőszervezés lépéseiről, menetéről is. Így könnyebben fel tudjátok osztani a tennivalókat, és feljegyezhetitek, melyik hónapban mik a legfontosabb elintézendő feladatok.

Felelősségi körök a szervezésben

Az esküvőszervezés nem egyszemélyes vállalkozás. Ne vállalj magadra minden tennivalót, mert a végén csak összecsapnak a fejed felett a hullámok és a szervezés rémálom lesz számodra.

Ennek elkerülésére a feladatokat osszátok szét magatok között. Biztosan a párod, az Édesanyád, a testvéred vagy a legjobb barátnőid is szívesen segítenek, így bátran számíthatsz rájuk.

Attól függően, hogy kinek mihez van affinitása, bontsátok szét a feladatokat.

  • Ki intézi az ételeket?
  • Ki kísér el menyasszonyi ruhapróbára?
  • Ki szervezi meg a lány-, vagy legénybúcsút?
  • Ki száll be a süteménysütésbe?
  • Illetve, mik azok a teendők, amiket szakemberre bíznátok?

Az utolsó pont is roppant lényeges, mert nem kell mindent Nektek megoldani. Manapság divatosak a DIY esküvők, ahol még az esküvői dekoráció is esküvői szolgáltató bevonása nélkül készül. Nincs is ezzel baj, hiszen sok párnak van ehhez ideje, kapacitása, helye stb.

De, ha Ti úgy érzitek, hogy munka, család és egyéb tennivalóitok mellett nem fér bele minden az időtökbe, akkor azokat a feladatokat bízzátok szakemberre.

A Nagyi ért a legjobban a süti sütéshez, Anyukádnak van a legjobb szeme a legszebb menyasszonyi ruhához, míg a Párod segít kiválasztani a legromantikusabb esküvői vacsora helyszínt… Az esküvői dekorációhoz viszont a dekoratőr ért, a szolgáltatókkal való egyeztetéshez az esküvőszervező, míg a legkönnyfakasztóbb fogadalom megírásához a szertartásvezető. Ne félj, arra bízni az adott feladatot, akinek a leginkább megvannak hozzá a képességei.

Az esküvőszervezés legfontosabb pontjai

Esküvői szolgáltatók szerepe az esküvőszervezésben

Kézfogó, vagy eljegyzési ünnepség szervezése

Ha a hagyományok útjára léptek, akkor az esküvő kézfogóval, vagyis egy hivatalos eljegyzéssel kezdődik, ahol megismerkedhet a két család egymással (ha eddig nem ismerték volna egymást).

Ekkor megbeszélésre kerülhet egy mindkét család számára optimális időpont kiválasztása (hiszen érdemes figyelembe venni a családi ünnepeket, fontosabb évfordulókat, ünnepeket is), az igények kölcsönös megismerése, illetve sok esetben még a tematika kiválasztása is.

Emellett van lehetőségetek azt is megbeszélni, hogy kértek-e anyagi támogatást az esküvő megvalósításában.

Egy eljegyzési vacsora kiváló alkalmat biztosít, hogy kipróbáljátok magatokat a szervezésben, egyeztetésben. Az ekkor szerzett tapasztalat jól jöhet még a lagzi megszervezésében is.

Esküvői szertartások kiválasztása

Fontos tudni, hogy államilag elismert, hivatalos házasságkötésre csak az anyakönyvvezető előtt van lehetőségetek, így a polgári esküvőt nem lehet kihagyni.

Mielőbb tisztázzátok le, hogy

  • hol legyen a polgári szertartás? Hivatalban vagy külső helyszínen?
  • szeretnétek-e templomi esküvőt is? Ha igen, akkor milyen vallású legyen?

Illetve, van még egy eldöntendő kérdés, ez pedig nem más, mint, hogy szeretnétek-e szertartásvezetőt? Ugyan a hivatali esküvőt nem lehet kikerülni, de a „szabvány” szertartást lecserélhetitek egy számotokra szimpatikusabbra. Ebben segít a szertartásvezető, aki szinte bárhol és bármikor meg tudja tartani a szertartást, persze csak az után, hogy a hivatalban két tanú jelenlétében a hivatalos házasságot megkötöttétek.

Ha ezeket a kérdéseket eldöntöttétek, akkor indulhat a bejelentkezés a Hivatalba és a választott templomba is.

Az esküvő helyszínének és időpontjának kiválasztása

Esküvői szolgáltatók szerepe az esküvőszervezésbenAz esküvő legszebb pillanata, amikor a boldogító „IGEN”-t kimondjátok és hivatalosan is házasok lesztek. Azonban legalább ennyire emlékezetes a lagzi. Ennél fogva az esküvői vacsora és lagzi helyszínének kiválasztása egy nagyon lényeges feladat.

Ideje korán döntsétek el, hogy milyen stílusú esküvőt szeretnétek. Elegáns, szabadtéri, rusztikus vagy tematikus esküvőről álmodtok? Ha ez megvan, akkor ennek fényében kell megtalálnotok a hozzá leginkább passzoló esküvői helyszínt.

Ahhoz, hogy a legtökéletesebbet találjátok meg, nagyon sok helyszínt kell bejárnotok. Képzeljétek oda magatokat a vendégeitekkel együtt. Figyeljétek meg a fényeket, színeket, berendezést, mindent, hiszen, ha egy részlet nem tetszik, higgyétek el, az fog a legjobban rikítani később.

A helyszín stílusának kiválasztásával egy időben ki kell választanotok az esküvő dátumát is.

Megéri a nagyobb családi ünnepeket is figyelembe venni, csak úgy, mint az államiakat, hiszen sok esetben okozhatnak bonyodalmakat az esküvővel kapcsolatban.

A család igényei mellett érdemes a „slágerdátumok” -kal is óvatosan bánni. Minden évben vannak nagyon népszerű napok, amikor sok esküvőt tartanak, pláne, ha azok hétvégére is esnek. Ilyen volt például 2018-ban az augusztus 8, és 18 is, hiszen ki ne örült volna akkor egy olyan klassz dátumnak, mint a 2018.08.08. vagy a 2018.08.18.

Az ilyen dátumok esetében arra kell felkészülni, hogy ezekre a napokra jóval korábban lecsapnak a párok, így az esküvői szolgáltatókat is hamarabb lefoglalják, az éttermek és esküvői helyszínek is gyorsabban elkelnek, mint egyébként.

Esküvői szolgáltatók, akiken nem érdemes spórolni

Életetek egyik legemlékezetesebb napja az esküvőtök. Biztosan Ti sem szeretnétek, ha kudarcként lenne emlékezetes.

Azért, hogy a Nagy Nap ne legyen katasztrófa, van néhány esküvői szolgáltató, akiken nem érdemes spórolnotok. Persze, nem azt mondom, hogy nekik fizessetek indokolatlanul magas árat! Csak azt, hogy a spórolás reményében nem érdemes őket kihagyni, mert végül ráfizettek… csak másképp.

Ahogy fentebb már említettem, divatosak a DIY esküvők és szerintem klassz is, ha valaki annyira ügyes, hogy minimális segítséggel meg tud oldani majdnem mindent. Azonban vannak olyan esküvői szolgáltatók, akiknek a hiányát súlyosan meg fogjátok érezni. Nézzük meg a legfontosabbakat.

Esküvői szolgáltatók: esküvői fotós

Esküvői fotós

Sokan foglalkoznak manapság hobbifotózással és szinte kínálja magát a lehetőség, hogy egy rokonunkat kérjük fel, hogy fotózzon az esküvőn, de ez az egyik legrosszabb, amit tehetünk.

Igaz, hogy ma már mindenkinek van egy csúcskamera a csúcsmobiljában, de a násznép és a rokonok nem dolgozni érkeznek az esküvőtökre, hanem szórakozni.

Az esküvői fotós egy szakma, amit ezen esküvői szolgáltatók tanultak, ismerik a szakma rejtelmeit, megfelelő felszereléssel rendelkeznek, ennél fogva az általuk és a nagynéni által készített képek között zongorázni lehet a különbséget.

Bízd szakemberre az esküvői fotózást, hogy a legszebb, legmeghittebb, legmeghatóbb pillanatok kerüljenek megörökítésre, mert ezek lesznek azok a képek, amiket még évek múltán is örömmel fogtok visszanézni.

Esküvői vacsora

Ugyan a vendégek közül szinte senki nem fog emlékezni arra, hogy mi volt a menü, de arra igen, hogy ízlett e neki, vagy sem.

Akár étteremben tartjátok a lagzit, akár sátras esküvőt szerveztek, mindenképp fordítsatok kiemelt figyelmet az ételek minőségére. Ha kell, látogassatok el „civilben” a szóba jöhető étterembe egy ebédre vagy vacsorára és teszteljétek le mit tud a séf.

A minőség mellett pedig legyetek tekintettel az ételérzékenyek, vagy speciális étrendet követők igényeire is. Higgyétek el, az esküvői vacsora a lelke mindennek… Ha a vendégek nem laknak jól, vagy nem ízlik nekik az étel, akkor az agyon is csapja az egész ünneplést.

Az esküvői vacsorát prezentáló szolgáltatóval kapcsolatban érdemes megemlítenünk, hogy olyan időpontot érdemes választani a teszt ebédre, amikor jó sokan vannak. Bizony! Ha sokan vannak, az egyrészt jó jel, mert csak ott esznek sokan, ahol finomak az ételek, másrészt le tudjátok tesztelni a konyha és a pincérek terhelhetőségét is.

Zenekar, DJ

Ahogy az ételek, úgy a jó hangulat is fontos. Ezt pedig legjobban a zene tudja megalapozni. Méghozzá a jól hangosított, jókor lejátszott, hangulathoz passzoló zene.

Ha azt szeretnétek, hogy a násznép felszabadultan tudjon mulatozni és még a táncparketten is legyen élet, akkor válasszatok minőségi, rutinos zenei szolgáltatót.

Vőfély vagy ceremóniamester

A jó hangulattal szorosan összefügg a vőfély vagy a ceremóniamester szolgáltatása. Ők azok, akik az esküvő stílusától függően segítenek oldani a hangulatot, játékra invitálják a vendégeket, és akik tájékoztatják is a násznépet.

A vőfély jellemzően inkább a hagyományos, népiesebb jellegű esküvőkön állja meg a helyét, harsány stílusa és viccei miatt, míg a ceremóniamester az egyszerűbb vagy elegánsabb esküvőkön jeleskedik.

Mindkét esküvői szolgáltató azért dolgozik, hogy nektek csak élvezni kelljen a Nagy Napot, ne pedig tájékoztatni a vendégeket, utána nézni a szolgáltatóknak, vagy épp aggódni a laposodó hangulat miatt.

Miért nem érdemes spórolni az esküvői szolgáltatókon?Miért nem érdemes spórolni az esküvői szolgáltatókon

Képzeld magad elé, hogyan nézne ki egy menyasszony, aki néha kiszalad a konyhára ránézni a levesre, hogy elég meleg-e már? Vagy akár egy vőlegény, aki maga mondja be a mikrofonba, hogy: most akkor a menyasszonyt elraboltam, segítetek-e nekem megtalálni őt, mert elfelejtettem, hová is vittem…?!

Ugye, hogy elképzelhetetlen!? Pedig ennél vannak cifrább történetek is, amik már megvalósításra is kerültek…

Bár az idő megszépíti az emlékeket és egykor nevetni is tudtok majd a bakikon, mégis én azt javaslom Nektek, hogy amit lehet és belefér az esküvői költésvetésetekbe, azt próbáljatok meg szakemberre bízni.

Az esküvői szolgáltatókat nem kell annyira koordinálnotok, ugyanis ők tudni fogják, hogy mikor, hol kell lenniük, nem lábatlankodnak, ismerik az öltözködési és megjelenési követelményeket és tisztában vannak azzal is, hogyan ne zavarják egymás munkáját.

Ha tudtok, arra is figyeljetek, hogy a szolgáltatók között jó kapcsolat uralkodjon. Esetleg, amikor lefoglaljátok a videóst, kérdezzetek rá, hogy van e preferenciája együttműködés terén; tud e ajánlani fotóst, sminkest, vagy esetleg fodrászt. Ha a szolgáltatók ismerősök, esetleg több esküvőn is dolgoztak már együtt, még kevésbe veszitek majd őket észre munka közben.

Milyen sorrendben keressétek fel az esküvői szolgáltatókat?

A zökkenőmentes és gördülékeny szervezés érdekében jó, ha előre összeírjátok az esküvőszervezés lépéseit, így havi bontásban fogjátok látni, hogy melyik szolgáltatót mikor érdemes felfogadni.

A kezdetek

Nulladik lépéskét szívből ajánlom az esküvőszervező megbízását, hiszen sok párnak okoznak gondot a plusz feladatok, és nem jó, ha a szervezést teherként élitek meg.

Azért, hogy ne lankadjon a kezdeti lelkesedés, bízzatok meg egy esküvőszervezőt, aki az igényeiteknek megfelelően tud Nektek segíteni.

A csomagajánlatok között több variációt is fogtok találni a tanácsadástól elkezdve, a részleges szervezésen át a teljes lebonyolításig, így ki tudjátok választani, melyik az az opció, ami számotokra optimális.

Esküvői szolgáltatók az álomesküvő megvalósítói

Helyszín lefoglalása

A rendezvény helyszínekről tudni kell, hogy nagyon korán feltöltik a naptárjaikat foglalásokkal, így mindenképp időben ki kell választani. Ne halogassátok ezt a feladatot, mert ha végül helyszín nem lesz, akkor elúszik az összes többi szervezés.

Esküvői szertartás

Ha megvan a helyszín, egyeztessetek időpontot az anyakönyvvezetőnél, illetve, ha egyházi szertartást is szeretnétek, akkor látogassatok el a kiszemelt plébániára, kezdjétek el a hivatalos iratokat intézni.

Ha szertartásvezetővel szeretnétek a násznép előtt a szertartást megtartani, akkor őt is keressétek fel.

Fotós, videós

Mint fentebb is említettem, nem érdemes kihagyni a hivatásos fotóst. Amint megvan az esküvői helyszín és a dátum, máris foglalhatjátok a fotós, videós szolgáltatást.

Ceremóniamester, vőfély

Mivel hangulat szempontjából nagyon fontos a szerepük, így nem kifizetődő sokáig halogatni a ceremóniamester vagy a vőfély megbízását sem.

Zenekar, DJ

Tulajdonképpen, a vőfély és ceremóniamester kiválasztásakor a zenei szolgáltatót is sorra kerülhet, hiszen munkájuk szorosan összefügg.

Esküvői szolgáltatók széles választéka

Az eddigiekben csak a legalapvetőbb esküvői szolgáltatókat soroltam fel, de ha belegondoltok, ennél csak többről van szó az esküvőtök felejthetetlen hangulatának garantálásához.

Milyen szolgáltatót keressetek még fel?

  • Esküvői ruhaszalon
  • Grafikus, meghívó tervező
  • Dekoratőr
  • Cukrász
  • Sminkes
  • És igény szerint az extra kívánságok: ékszerek, kellékek, fénytechnika, táncoktatás, járművek, galambröptetés, a lehetőségek szinte kimeríthetetlenek.

Ha szeretnétek, hogy mindent/mindenkit időben szerezzetek meg, és még a nüansznyi részletek is a helyükön legyenek, akkor keressetek bizalommal és segítek Nektek a szervezésben!

Esküvőszervezési szolgáltatások

Ajánlott bejegyzéseim